Unitas Rejser er dygtige til at afkode vores behov

”Det gode ved netop Raptimbilletterne er, at de signalerer, hvad det er for et ærinde, vi har som organisation", fortæller Lene Grønbech fra SOS Børnebyerne.

Interview med Lene Grønbech, der er direktionsassistent i SOS Børnebyerne

For et par år siden skulle SOS Børnebyerne have en medarbejder udsendt til Hargeisa i Somaliland, som ligger ud til Adenbugten på Afrikas Horn. I hele Europa var det ikke muligt at købe nogen billetter til landet. Det eneste sted, det var muligt at købe billetter fra, var Kenya.

”Vi kontaktede Unitas Rejser, der, på trods af at det var umuligt at bestille en flybillet til Somaliland, hjalp os med dele af rejsen. Det endte med, at vi fik stykket en rejse sammen, og det var super fint, at Unitas Rejser gjorde sådan en indsats. Da medarbejderen efterfølgende var kommet hjem, ringede de endda for at spørge, hvordan rejsen var gået,” fortæller Lene Grønbech, der er direktionsassistent i SOS Børnebyerne.

Raptimbilletterne signalerer vores ærinde

SOS Børnebyerne blev stiftet i 1949 og er en børneorganisation, der arbejder langsigtet med forældreløse og udsatte børns udvikling over hele verden. Ofte er der brug for at sende medarbejdere ud til projekterne, som både indebærer udviklings- og nødhjælp.

Siden 2006 har SOS Børnebyerne haft gavn af at bestille rejserne gennem Unitas Rejser, og ofte har det været en fordel at få de særlige Raptimbilletter.

”Det gode ved netop Raptimbilletterne er, at de signalerer, hvad det er for et ærinde, vi har som organisation. Det kan være en fordel, hvis der opstår udfordringer i de lande, vi rejser til,” siger Lene Grønbech og tilføjer, at det er et klart plus, at Raptimbilletternes priser er det, hun kalder fornuftige.

Professionalisme og venlighed

Servicen fra Unitas Rejsers medarbejdere er også en stor del af årsagen til, at tilfredsheden hos SOS Børnebyerne er stor. Lene Grønbech peger blandt andet på, at medarbejderne hos Unitas Rejser er gode og hurtige til at give idéer og vejledning til rejserne.

”De er dygtige til at afkode vores behov. Det helt store er, at de alle går ind og er substitutter for hinanden, og det er behagelige medarbejdere. Vi har jævnligt nogle rejsebestillinger, som skal gå som lyn og torden, og i de situationer oplever vi stor fleksibilitet og professionalisme,” fortæller hun.

Få mere information

Klik her og få mere information om Raptim