Vi føler os værdsat som kunde

"Ligegyldigt hvem vi ringer til af Unitas Rejsers medarbejdere, møder vi et professionelt team, som er klar til at hjælpe i enhver situation. Vi har ikke en finger at sætte på Unitas Rejsers service".

Interview med Hanne Lyngsø-Dahl, HR support hos Røde Kors i Danmark

Røde Kors i Danmark er en del af verdens største humanitære hjælpeorganisation og sender medarbejdere ud til alverdens brændpunkter. Når katastrofesituationer opstår, eller når langsigtede udviklingsprojekter skal søsættes, er det derfor vigtigt, at der er styr på flybilletter og rejseafgange. I det arbejde spiller Unitas Rejser en altafgørende rolle. 

”Hvis vi står midt i en katastrofesituation, bliver Unitas Rejser for alvor en vigtig medspiller. I de situationer skal vi have folk ud med 24 timers varsel. Så kan det være nødvendigt for os at ringe til Unitas Rejser sidst på eftermiddagen eller om aftenen for at bestille billetter til den kommende morgen,” siger Hanne Lyngsø-Dahl, der er HR support hos Røde Kors i Danmark og ansvarlig for at sende medarbejdere ud til hjælpeprojekter over hele verden.

Et upåklageligt samarbejde

I de seneste år har Røde Kors i Danmark samarbejdet med Unitas Rejser og bestilt de fordelagtige Raptimbilletter, som er en særlig billetordning til organisationer med humanitære og religiøse formål. Og samarbejdet fungerer ifølge Hanne Lyngsø-Dahl til Røde Kors i Danmarks fulde tilfredshed:

”Ligegyldigt hvem vi ringer til af Unitas Rejsers medarbejdere, møder vi et professionelt team, som er klar til at hjælpe i enhver situation. Vi har ikke en finger at sætte på Unitas Rejsers service, og vi får en super behandling hos dem. Vores begejstring er stor,” siger hun.

Billige flybilletter

En mærkbar fordel for Røde Kors i Danmark er, at Raptimbilletterne, som Unitas Rejser administrerer, er væsentligt billigere end almindelige flybilletter. Og det er en kæmpestor fordel, når man arbejder med nødhjælps- og udviklingsarbejde, pointerer Hanne Lyngsø-Dahl. Det er af afgørende betydning for dem, at de ikke skal bruge flere penge end højst nødvendigt på rejseudgifterne.

”Vi oplever, at Unitas Rejser har stor forståelse for, at vi skal have rejserne billigst muligt, så vi i stedet kan fokusere på at bruge pengene på selve nødhjælpen og udviklingsarbejdet,” siger hun.

Nærvær og ro

Mange af medarbejderne i Røde Kors i Danmark bakkede op om, at aftalen forrige år skulle sættes i stand mellem organisationen og Unitas Rejser. Og forventningerne er blevet indfriet:

”Vi kan ikke mærke gennem røret, om Unitas Rejsers medarbejdere er pressede, og det sætter jeg stor pris på. Når vi ringer til Unitas Rejser, mærker vi et stort nærvær og en ro, og vi føler os værdsat som kunde. Vi vidste, de kunne levere det, vi efterspurgte. Og de lever til fulde op til vores forventninger,” siger Hanne Lyngsø-Dahl.

Få mere information

Klik her og få mere information om Raptim